Hawk's Dynamite

GAINED STRENGTH FROM OBSESSION

2 sjuka

Publicerad 2013-03-07 16:54:53 i Allmänt

har somsagt legat i sängen sen i måndags, och igår kväll ringde Linda mig då hon skulle kvällsmocka åt HD innan hennes kvällsfodring och märkt att något var fel, han åt inte sin mat, och hade dragit in magen.. dom märkte att han hade bajsat i vattenkoppen så dom fyllde en hink vatten åt honom, han drack tre hinkar och magen for tillbaka som normalt, men sen efter han druckit vatten sög han in magen igen ännu mer och började typ skaka i skinnet.. Men den for tillbaka som normalt sen för när jag var där var han glad, åt drack och magen var normal. Han hade även haft 35,8 i temp, så han var nerkyld och uttorkad.
Nu har han tre hinkar vatten i boxen och i morse när jag var där hade han 37,5 i temp, verkade glad och åt och drack som vanligt. Ska snart tilbaka till stallet och ta temp igen och bara pussa på honom, så han kan skrämma mig, den lilla fina <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristin

hej, här kommer jag skriva om min häst Hoddan, vad vi gör, hur vi tränar och hur vi utvecklas :) enjoy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela