Hawk's Dynamite

GAINED STRENGTH FROM OBSESSION

hoppning

Publicerad 2013-02-26 20:49:47 i Allmänt

Idag var det hoppning på schemat, det gick förvånantsvärt bra faktis! 
han drog på flera gånger som han oftasat gör men höll sig ändå i skinnet bra för att vara han :) 
vi galopperade nå galoppbommar utan några som helst besvär och travade lite där ett tag, men sen gick de ju också väldigt galet på några, hoppade i princip ingenting, vi försöker få honom lugn istället då vi märkte att om man får till det att han är lugn, avslappnad och andas innan man rider mot hindret hoppar (kliver i detta fallet)  han lugnt över och är även lugn på andra sidan.
Man jag vågar ännu inte få för stora dörhoppningar då han brukar ta hindrena bra när de kommer plötsligt.. Lite knasigt egentligen! 
 
Imorgon ska jag hoppa en utav skolhästarna som heter johnny, det blir intressant. Så sjukt länge sedan jag red någon annan häst och framför allt hoppade någon annan, har aldrig suttit på honom förut häller.. 
Det är även lite hemskt att dom kommer i princip "bedömma" mig då det är första gången dom ser mig, iaf hoppa en annan häst än HD.. Kommer näkert gå åt skogen. 
Men ajja, inga dåliga tankar, då går det bara sämre! :D 
efter hoppträningen, som säkert kommer gå superbra! ska jag mest troligt fara ut på älskling Hoddan, det är han värd :) synd bara att det är så lerigt och jävligt :( 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristin

hej, här kommer jag skriva om min häst Hoddan, vad vi gör, hur vi tränar och hur vi utvecklas :) enjoy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela