Hawk's Dynamite

GAINED STRENGTH FROM OBSESSION

I stop using my head letting it go

Publicerad 2012-10-17 20:34:41 i Allmänt

idag fick han en vilodag :) därför har jag inte så mycket att skriva om men tänkte att jag kan skriva lite tjafs om hur jag tränar HD :) 
 
på tisdagar rider vi dressyrlektion, så på onsdagen rider jag oftast ut, varannan torsdag hoppar vi, annars rider vi oftast ut igen då jag oftast dressyrar på fredagar så har vi helgen på oss att rida ut, men på senaste tiden har jag börjat dressyra en dag på helgen också då han börjar vänja sig vid ridhuset mera :) på måndag blir det uteritt igen :) 
HD's vilodagar brukar bestå av NH i ridhuset eller en kort lugn tur ut, då han blir så sjukt jobbig och överenergisk om han får stå helt. Men självklart får han också hela vilodagar då han inte behöver göra något, det får han när vi har tränat hårt många dar i rad och jag känner att han är trött i kroppen. Eller då jag inte kan rida han såklart x3 
Han trivs nog rätt bra med att gå tuffare pass mestadels varje dag då han annars hittar på massa dumheter.
 
det var detherrå :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristin

hej, här kommer jag skriva om min häst Hoddan, vad vi gör, hur vi tränar och hur vi utvecklas :) enjoy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela