Hawk's Dynamite

GAINED STRENGTH FROM OBSESSION

vem ska nu göra mina läxor och säga att jag är speciell?

Publicerad 2012-11-27 21:20:06 i Allmänt

först dressyren igår, han var grymt mycket lugnare än de senaste dagarna innan! det var fett skönt,han gick iaf bra och jobbade på jätte fint! galoppen gick fortfarande för fort men vi jobbar på de. Är mycket nöjd över min lilla skrutt iallafall, om man tänker på vars vi var för bara några månader sen ;) 
 
Hoppningen idag gick ju som det gick, han höll sig rätt så bra i skinnet, dock vart han så nervös där ett tag så han kunde inte stå still och jag kände genom sadeln hur det sprätte i kroppen på han, stackan. För mycket svängar och hinder, men det var bra övning för honom, men det vart för mycket då vi skulle göra den åt båda hållen! Det var så att det var 4 hinder på långsidan med ett galopp steg emellan, först red vi runt det första, kom in på det andra och hoppade det snett över, svängde runt det tredje och hoppade sen de fjärde snett. Då han väl kom på att sakta av och lyssna på mig nog fort gjorde han det super, han har då inga tankar på att vägra eller något, min fina fina kille! men när vi sen skulle göra det, vända tillbaka och göra likadant åt andra hållet brast det lite för honom :/ 
Han ställde iaf upp så gott han kunde!
 
måste bara tillägga att då vi hoppade kombinationen normalt rakt över alla hinder, så tog handet i studs..
han är ju som han är stackarn<3

Kommentarer

Postat av: Susanne Lundberg

Publicerad 2012-11-28 07:10:39

Jag säger att du är speciell !!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristin

hej, här kommer jag skriva om min häst Hoddan, vad vi gör, hur vi tränar och hur vi utvecklas :) enjoy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela