Hawk's Dynamite

GAINED STRENGTH FROM OBSESSION

what's wort the prica is always wort the fight

Publicerad 2012-03-26 21:55:50 i Allmänt

Efter att ha ridit ut sen i onsdags blev det ridhuset idag för att värma upp inför lektionen imorgon.
kan ju säga att jag hade ont i magen innan och in på halva passet i skräck om att han skulle börja som han gjort i tisdags.. men alla uteritter hade lönat sig! :)
började jobba honom i skritt där han gör jätte fina skänkelvikningar och böjer nästan perfekt varje gång i båda varven!
men sen i traven spänner han sig som, fast absolut inte i närheten som han gjorde förr! men man känner att han sitter fast ganska ordentligt speciellt i vänstervarv.
Jobbade lite böjning och sklänkelviknan och volter där, kan ju inte säga att det gick att böja en långsida på vänster, men bättre än i tisdags iallafall! han stannade och börja tjorva EN gång då vi böjde, jag fick kalla kårar av frustation och han borde ha känt de eftersomatt han inte gjorde det igen hur mycket jag än drog i han för att han skulle böjja! en start iallafall! :)
I galloppen började de ju som det gör sen gick det bättre och han skötte sig prima :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristin

hej, här kommer jag skriva om min häst Hoddan, vad vi gör, hur vi tränar och hur vi utvecklas :) enjoy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela