Hawk's Dynamite

GAINED STRENGTH FROM OBSESSION

den perfekta hästen..

Publicerad 2012-03-09 21:32:10 i Allmänt

Den perfekta hästen är inte alltid den vackraste,
istället så kanske den har ärr och märken för livet.
Antagligen han han blivit sårad, men levt igenom det,
blivit livrädd, men kommit över det, och är nu redo att lära sin ryttare det.
Den perfekta hästen är inte bara riden på planer och i ridhus.
För han visar dig glädjen i att galoppera genom vatten, ridas utan utrustning och
leka lekar på hästryggen.
Han kommer kasta av dig då du förtjänar det, och lite till, men välkomnar dig alltid upp igen.
Den perfekta hästen har olater och problem, han kommer lära dig att leva med dem.
Han vet att man kan aldrig bli en bra hästmänniska om allt går som man själv tänkt sig.
Den perfekta hästen kommer utmana och trotsa dig, men bara så mycket som du är redo att hantera.
Han kommer påminna dig varje dag om att du fortfarande har mer att lära,
han kommer förlåta dig när du gör fel, och förväntar sig att du gör detsamma.
Han kommer försöka att ignonera utrustning som inte sitter perfekt, förvirrande hjälper, och han
kommer alltid försöka göra sitt bästa för att göra rätt.
Han kommer lära dig var arbete innebär,
men det kommer vara värt det.
Den perfekta hästen är nog inte den finaste eller snabbaste, utan den med störst hjärta.
Jag har hittat min perfekta <3



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristin

hej, här kommer jag skriva om min häst Hoddan, vad vi gör, hur vi tränar och hur vi utvecklas :) enjoy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela