Hawk's Dynamite

GAINED STRENGTH FROM OBSESSION

And how can the world want me to change, They’re the ones that stay the same.

Publicerad 2012-07-20 18:37:18 i Allmänt

jobbade hela dagen igår, tog inte med mig nå verktabletter heller så jag dog lite då min "sjuka" sida satte fart, klarade iaf av dagen men blev inge ridande, Till min lättnad stod HD hur still som helst när jag rengjorde och sprutade rent hans sår! 
och då jag gav  han antibiotikan verkade det nästan som att han ville ha de, han nappade efter "sprutan" så fort han mumsat klart på de som fanns i hans mun, min gulle :) 
idag vart det inge jobb för mig, vid 11 for jag till Hoddis, rycktade och myste med han till typ kvart över 12 då veterinären kom och skulle titta till såret, vi har ju sett att det blivit mycket bättre men ville änså ha en veterinärs syn på saken. 
Det visade sig att det inte hade kunnat bli bättre :) eller hon sa att det läkt jätte bra och att allt såg fint ut! 
helt underbart då man vet alla saker om kunnat hända! 
några anlednindar - hans anus skulle kunna läka igen för smått så han inte kunnat bajsa då såret satt på ett sånt ställe, det hade kunnat bli riktigt infekterat då det sitter på ett sånt ställe, "knip"(?) muskeln skulle kunnat gå av, fanns säkert mera saker som kunnat hända men som tur var inte hände :) 
Han fick sista antibiotikan idag :) 
 
och som ni kanske läst i tidigare (ganska länge sen) inlägg så har vi haft det lite jobbigt med sadling och dra sadelgjorden, han har inte stått stilla och ibland även slängt sig mot väggarna eller gått rakt på mig! 
idag hade jag ingenstans att stoppa fast honom, men chansade och hängde bara grimskaftet över halsen på honom.
När jag kom ut med sadeln ville han först inte låta mig gå vid hans sida, så han backade undan så jag inte kom närmare än vid hans huvud, tog tag i grimskaftet en gång så han stanna, han gick ett steg åt sidan när jag stod vid hans sida. Sen stod han helt still, lät mig lägga på sadeln och lägga den till rätta! följde med mig då jag gick och hämtade lite knäckebrö åt han och tog bara några steg åt sidan då jag började pilla i gjorden. Men stod sen helt still igen. 
vill bara hålla om han å pussa på honom, även fast han betedde sig som glödande bomb vissa stunder då vi red, han är verkligen den bästa. Den bästa vän som finns <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristin

hej, här kommer jag skriva om min häst Hoddan, vad vi gör, hur vi tränar och hur vi utvecklas :) enjoy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela