Hawk's Dynamite

GAINED STRENGTH FROM OBSESSION

lite att göra,

Publicerad 2011-12-11 16:39:47 i Allmänt

-varför valde jag att köpa HD?
-vad är hans bra och mindre bra egenskaper?
-vars jag ser oss om 2 år?
-om jag någonsin ångrat något som had med HD att göra.

varför jag valde att köpa HD:
mejlade till några annonser på hästnet. Hillevi (Hd's förra ägare) svarade ganska snart och vi kom överens om att jag skulle komma och kika på honom då det inte var så långt bort.
jag och papi tog bilen och for till Piteå, första ögonkastet var som alla andra har med honom, då man tänker "aww vilken gullig häst! alldeles krullig", och att man bara måste ta på honom!
efter det ögonblicket började jag tänka.. Han var ingenting jag tänkt mig.
vi sadlade och jag satt upp. och jag kände mig som hemma direkt, allt var annorlunda, men allt kändes rätt.
vi åkte hem och jag var så jävla glad!
åkte tillbaka en gång till och testade han igen, allt gick perfekt, som att han läste mina tankar. endel hade fått jobba med han flera veckor innan det ens gick ganska bra, och där satt jag på han och allt gick i princip perfekt.
han var inget jag tänkt mig, men allt jag någonsin velat ha.
kändes som att jag känt honom hela mitt liv, helan och halvan lixsom :)
vi är i princip likadana. Han förstår mig, därför älskar jag honom<3

Vad är hans bra och dåliga eganskaper:
om jag skulle skriva hans bra egenskaper från MIG hade det blivit alldeles för långt, så tar väll det mest allmäna,
lär sig snabbt,
lär andra snabbt,
socialaste hästen jag någonsin mött,
pigg,
sprider glädje,
vackraste ögonen,
finaste hästen,
allmänt bra bara :) bäst

lite sämre egenskaper, som vi ska träna bort!
står INTE still när man drar sadelgjorden, ibland inte heller vid sadling, (har börjat stå still vid uppsittning iaf!)
kankse lite för pigg?
rusar och hoppar (inte så farligt egentligen enligt mig, fast inte kul då man inte får stopp på han xD)
reser sig,
har ADHD, för han kan aldrig stå still,
tjock.

var jag ser oss om 2 år:
Om två år har vi börjat tävla, dressyr och iallafall lättare hoppning :)
vi har fått kläm på tempot i trav och galopp, han ska vara smalare!
Om jag någonsin ångrat något som har med HD att göra:
inte direkt, antagligen har jag bara velat rage quita när han t.ex snurrar som en tok då man skulle sitta upp och dra sadelgjorden förut. men annars har jag aldrig tänkt bort mitt hjärtegull :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristin

hej, här kommer jag skriva om min häst Hoddan, vad vi gör, hur vi tränar och hur vi utvecklas :) enjoy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela